آموزش ساخت خانه در تری دی مکس
آموزش ساخت خانه در تری دی مکس
در آموزش ساخت خانه در تری دی مکس قصد داریم، مدلسازی یک ساختمان مسکونی را با تکنیک Editable poly انجام بدهیم. در حوزه مدلسازی روش های مختلفی برای سه بعدی سازی وجود دارد. یک تری دی آرتیست باید بتواند از هر تکنیک به صورت مجزا و ترکیبی استفاده کند. تسلط کامل به تمام ابعاد نرم افزار تری دی مکس تنها راه موفقیت در زمینه شبیه سازی هست.
کدام مرحله در شبیه سازی مهم تر هست
سوالی که همیشه ذهن تازه کاران در حوزه سه بعدی را مشغول می کند. در واقع تمامی مراحل مدلسازی >> ساخت متریال >> تنظیم نور و دوربین>> تنظیمات رندرگیری از اهمیت زیاد و یکسانی برخوردار هستند.
چرا مدلسازی باید قانونمند باشد
.1. افزایش سرعت کار .2. افزایش کیفیت (در بخش درآمد دلاری)
در مدلسازی چه قوانینی باید رعایت شود
به مدلسازی (شبیه سازی) مناسب می گویند که از نظر حجم فایل در پایین ترین مقدار حجمی قرار گرفته، توپولوژی (تقسیمات) منظم و استاندارد داشته باشد، از لحاظ ترسیمی (سه بعدی) در تمیز ترین حالت قرار بگیرد، و شبیه سازی (مدلسازی) به طور کامل مشابه با طرح مورد نظر باشد.
تکنیک های مدلسازی
.1. تکنیک Editable poly
(در این آموزش از تکنیک Editable poly برای ساخت نما و ساختمان استفاده شده است)
.2. تکنیک Low poly
.3. تکنیک Spline
مراحل ساخت به روش Editable poly
- ابتدا تصویر منتخب را تحلیل و آنالیز میکنیم. این آنالیز باید به گونه ای باشد که ابعاد و اندازه مناسب را در دنیای واقعی برای ما مشخص کند.
- واحد (یکا) (unit) نرم افزار تری دی مکس را تنظیم میکنیم. در قسمت های مشخص شده تصور هر دو واحد باید یکی باشد.
آموزش ساخت خانه در تری دی مکس
3. از منو ( command panel >> creat >> Geometry ) یک مکعب با ابعاد پایه برای ساختمان ترسیم می کنیم.
آموزش ساخت خانه در تری دی مکس
4. مکعب را کانورت ( convert to >> Editable poly) می کنیم.
آموزش ساخت خانه در تری دی مکس
5. با فعال شدن Editable poly می توانیم در سربرگ های آن جابجا بشویم و از آیتم های مختلف برای ساخت حجم مورد نظر استفاده بکنیم.
آموزش ساخت خانه در تری دی مکس
6. در تری دی مکس به کمک سربرگ edge تقسیمات مناسب را اعمال می کنیم. به کمک سربرگ vertex جابه جا می کنیم. از سربرگ polygon می توانیم صفحات را به سمت داخل یا خارج برده و جمع شدگی های لازم را به وجود آورد.
آموزش ساخت خانه در تری دی مکس
7. برای آموزش ساخت خانه در تری دی مکس در بخش پله بعد از مدلسازی در Editable poly از تابع Slice برای برش بخش زیرین پله استفاده شده است.