آموزش ساخت ابر در تری دی مکس
آموزش ساخت ابر در تری دی مکس
آموزش ساخت ابر در تری دی مکس: AfterBurn یک افزونه حجمی عالی برای Autodesk 3ds Max است. در این آموزش ، من به شما نشان خواهم داد که چگونه از AfterBurn ، همراه با Particle Flow ، برای ایجاد یک صحنه ابر پف آلود واقع بینانه استفاده کنید. من با انجام کامپوزیشن در Adobe After Effects کار را تمام خواهم کرد تا نتیجه حتی بهتر به نظر برسد.
ایجاد ساختار سیم
اول از همه به Create> Particles> Particle Flow Source بروید
مرحله دوم
سپس یک نماد PF Source در چشم انداز دیدگاه رسم کنید.
مرحله سوم
بر روی صفحه Modify کلیک کرده و سپس بر روی تب Particle View کلیک کنید. همچنین می توانید کلید 6 صفحه کلید را فشار دهید.
با این کار پنجره Particle View باز می شود:
مرحله چهارم
عملگرهای Speed ، Rotation و Shape را انتخاب کرده و سپس آنها را حذف کنید ، زیرا این اپراتورها برای ایجاد ابرهای ساکن مورد نیاز نیستند. اگر ، اگر بخواهید حرکات ابری داشته باشید ، بعداً می توانید با این پارامترها بازی کنید.
مرحله پنجم
عملگر Birth را انتخاب کرده و مقادیر Emit Stop را 0 و Amount را 10 قرار دهید.
مرحله ششم
نماد PF Source را در viewport انتخاب کرده و مقدار Viewport٪ را به 100 تغییر دهید.
مرحله هفتم
Icon Type را به عنوان Box تنظیم کنید و مقادیر طول ، عرض و ارتفاع را به ترتیب 50 ، 80 و 10 تنظیم کنید. مقادیر ممکن است در مورد شما متفاوت باشد.
آموزش ساخت ابر در تری دی مکس
2. استفاده از افکت های AfterBurn
مرحله 1
به بخش Rendering> Environment بروید یا کلید 8 صفحه کلید را فشار دهید.
مرحله دوم
با این کار پنجره Environment and Effects باز می شود. در داخل پانل Atmosphere ، روی تب Add کلیک کنید. با این کار پنجره فرعی Add Atmospheric Effect باز می شود. AfterBurn را انتخاب کرده و OK را کلیک کنید.
مرحله سوم
مشاهده خواهید کرد که AfterBurn و FusionWorks Renderer به لیست اضافه شده اند.
مرحله چهارم
یک نور استاندارد Target Spot را در صحنه اعمال کنید. من این کار را برای روشن کردن ذرات AfterBurn انجام داده ام. من همیشه می توانم تنظیمات آن را در مرحله بعد تغییر دهم.
مرحله پنجم
گزینه Shadow را روشن کنید و AB Shadow Map را انتخاب کنید. مقدار Multiplier را کمی افزایش دهید و یک رنگ آبی روشن را برای رنگ light انتخاب کنید.
مرحله ششم
8 را روی صفحه کلید فشار دهید تا پنجره Environment و Effects دوباره باز شود. اثر AfterBurn را که مدیر AfterBurn زیر را باز می کند انتخاب کنید.
مرحله هفتم
ابتدا بر روی نماد Pick Particles / Daemons کلیک کرده و سپس نماد PF Source را در Viewport انتخاب کنید. این منبع PF را به لیست اضافه می کند. بر روی نماد Show in Viewport کلیک کنید تا شکل واقعی ذرات AfterBurn را در Viewport مشاهده کنید.
مرحله هشتم
بر روی نماد Pick Lights کلیک کنید و کلید H را فشار دهید تا پنجره Pick Object باز شود. چراغ نقطه ای را انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه انتخاب کلیک کنید. خواهید دید که نور لکه به صحنه اضافه می شود.
مرحله نهم
اکنون صحنه را ارائه دهید. در این مرحله هنوز خیلی واقع بینانه به نظر نمی رسد. من باید برخی از پارامترها و مقادیر آنها را اصلاح کنم و سپس بسیار بهتر به نظر می رسد.
مرحله دهم
اول از همه ، به پارامتر Particle Shape رفته و Sphere Radius را به 25 و Squash را به 1.5 تغییر دهید. درصد Variation را روی 50 تنظیم کنید.
مرحله یازدهم
به پارامتر Rendering بروید ، Falloff را به 1.5 تغییر دهید و گزینه Self Shadows را روشن کنید. این ابر را قادر می سازد تا سایه خود را ایجاد و دریافت کند.
مرحله دوازدهم
صحنه را ارائه دهید تا ببینید چگونه به نظر می رسد. اکنون می توانیم شکل گیری ابر را به وضوح مشاهده کنیم. اما من هنوز باید چند مورد دیگر را تغییر دهم تا به صورت ابری واقع بینانه درآید.
مرحله سیزدهم
به پارامتر Shading رفته و Ambient Color را به آبی روشن تغییر دهید. پس از ارائه صحنه ، تفاوت در قسمت سایه محیط را به وضوح مشاهده خواهید کرد.
مرحله چهاردهم
به پارامتر Noise Animation رفته و Noise Size را به 25 تغییر دهید. نوع را به صورت دود تنظیم کنید و فراموش نکنید که گزینه Cubic را روشن کنید.
مرحله پانزدهم
صحنه را دوباره ارائه دهید. اکنون ابر بسیار بهتر به نظر می رسد.
مرحله شانزدهم
برای بررسی نتیجه می توانید Density را به 5 افزایش دهید.
مرحله هفدهم
6 را فشار دهید تا بار دیگر نمای ذره باز شود و این بار مقدار را به 5 کاهش دهید. مقدار کمتری از ذرات فقط یک یا دو پف بزرگ ایجاد می کنند.
مرحله هجدهم
حالا بیایید صحنه را رندر کنیم و ببینیم چگونه به نظر می رسد. از هر زاویه ای می توانید بررسی کنید. به نظر خیلی خوب میاد
مرحله نوزدهم
حالا بیایید صحنه را رندر کنیم و ببینیم چگونه به نظر می رسد. از هر زاویه ای می توانید بررسی کنید. به نظر خیلی خوب میاد
مرحله بیستم
برخی از پارامترهای دیگر و مقادیر آنها را دستکاری کنید تا نتایج متفاوتی بدست آورید. مقدار Noise را به 15 کاهش دهید و سپس صحنه را رندر کنید تا ظاهر آن بررسی شود.
مرحله بیست و یکم
برای افزودن تغییرات بیشتر ، مقدار Hi Threshold را به 0.7 و مقدار آستانه پایین را به 0.2 کاهش دهید. لبه های فراکتال و آشفته را به ابر اضافه می کند.
مرحله بیست و دوم
این بار مقدار Noise را به 20 افزایش دهید و گزینه Cubic را انتخاب کنید. گزینه Cubic لبه های بسیار نرم و پر به ابر را اضافه می کند.
مرحله بیست و سوم
بعد از اینکه از تنظیمات راضی شدید ، به پارامتر Smoke بروید و مقدار Levels را به 15 افزایش دهید. اکنون صحنه را رندر کنید و جزئیات بیشتری از ابر را مشاهده خواهید کرد.
مرحله بیست و چهارم
به Rendering> Render Setup بروید. با این کار پنجره Render Setup باز می شود. در اینجا به تب Renderer رفته و Catmull-Rom را به عنوان فیلتر انتخاب کنید.
مرحله بیست و پنجم
اکنون صحنه را یک بار دیگر ارائه دهید. فیلتر Catmull-Rom فریم رندر را واضح تر می کند.
مرحله بیست و ششم
مقادیر طول و عرض جعبه منبع PF را افزایش دهید. با این کار پف ابرها را در منطقه وسیع تری پراکنده می کنید.
مرحله بیست و هفتم
به قسمت Rendering> Environment بروید و رنگ پس زمینه را سیاه تنظیم کنید..
مرحله بیست و هشتم
از صحنه رندر بگیرید. ابر بسیار زیبا به نظر می رسد. وقت آن رسیده است که در Adobe After Effects کمی ترکیب بندی انجام دهید و برخی جلوه ها را اضافه کنید تا نتیجه نهایی بسیار بهتر به نظر برسد.
آموزش ساخت ابر در تری دی مکس
3. کامپوزیشن در Adobe After Effects
مرحله اول
افتر افکت را باز کنید ، تصاویر ابری را وارد کرده و روی جدول زمانی قرار دهید.
مرحله دوم
برای ایجاد یک لایه جامد ، Control-Y را فشار دهید. رنگ لایه جامد باید سفید باشد. این لایه جامد سفید را پشت لایه ابر قرار دهید.
مرحله سوم
ابزار ماسک Ellipse را برداشته و در حالی که Shift-Alt را فشار می دهید ، یک ناحیه دایره ای شکل را در لایه جامد سفید ماسک بزنید. این مانند خورشید عمل خواهد کرد. مقداری پر نیز اضافه کنید.
مرحله چهارم
با انتخاب لایه جامد سفید به مسیر Effects> Sapphire Lighting> S_Rays بروید. از همان تنظیماتی که در تصویر نشان داده شده است استفاده کنید. می توانید با مقادیر بازی کنید تا نتایج متفاوتی بگیرید.
مرحله پنجم
یک لایه جامد دیگر درست کنید و رنگ آن را مانند آبی آسمانی سلطنتی کنید. این لایه را در زیر تمام لایه ها قرار دهید.
مرحله ششم
با انتخاب لایه ابر ، Control-D را فشار دهید تا یک لایه تکراری از آن ایجاد شود. لایه کپی شده بالا را انتخاب کرده و جلوه Brightness & Contrast را اعمال کنید. از مقادیر نشان داده شده در تصویر استفاده کنید.
مرحله هفتم
همانطور که در اینجا نشان داده شده است ، ابزار Pen را انتخاب کرده و دور لایه ابر را ماسک بزنید.
مرحله هشتم
با انتخاب لایه جامد سفید بالا ، به Effects> Sapphire Lighting> S_LensFlare بروید. تنظیمات نشان داده شده در تصویر جلوه ای خوب از شعله ور شدن لنز خواهد داد.
مرحله نهم
در آخر ، یک جلوه Tint به لایه ابر فوقانی اضافه کنید تا کمی اشباع نشود.
این ابری است که من با همان روش ایجاد کردم. می توانید با تنظیمات ، پارامترها و مقادیر آنها بازی کنید تا نتایج متفاوتی بگیرید. امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید. نتایج و نظرات خود را به اشتراک بگذارید.
نتیجه
در این آموزش من به شما نشان داده ام که چگونه با استفاده از AfterBurn و Particle Flow یک صحنه ابر پف کرده در 3ds Max ایجاد کنید. AfterBurn یک افزونه حجمی عالی برای 3ds Max است. باید امتحان کنید امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید.