رندر المنت ها و پست پروداکشن
رندر المنت در ویری
پست امروز یکی از جلسات ویری استار (V-Ray 5) هست که درباره ی بخش خیلی مهم و کاربردی استفاده از رندر المنت ها ( render element )در فتوشاپ و پست پروداکشن می باشد که به صورت کاملا رایگان در اختیار شما دوستان قرار داده شده است…
دراین آموزش شما متوجه می شوید که با رندر المنت در ویری میتوانید رندر های خودتان در کمترین زمان به بالاترین کیفیت برسانید
رندر المنت در ویری و رندرگیری و پست پروداکشن رندرهای شما نقش اصلی و مهمی را ایفا میکند که باید با آنها آشنا باشید و لازم است که حتما از آنها در کارهایتان در نرم افزار 3ds max استفاده کنید….
رندرالمنت چیست؟و چه کاربردی دارد؟
render element یا رندر المنت ها رابط اصلی بین رندر شما و نرم افزار فتوشاپ در جهت پست پروداکشن می باشند که استفاده از رندر المنت ها ( render element )در جهت:
- ویرایش و تصحیح رنگ های محیط.
- بهینه سازی و یا کم و زیاد کردن نورهای صحنه.
- ایجاد و یا حذف اجسام صحنه.
- بالا بردن کیفیت و جزئیات رندر.
- رئال یا واقعی تر کردن رندر.
- افزایش و یا کاهش سایه های صحنه.
- ایجاد پرتوهای نوری و اضافه کردن جلوه های ویژه مانند آتش ، دود ، ابر ، مه ، و …
در رندرها استفاده میشود که از جمله امکانات بی نظیر و کاربردی رندرالمنت ها هستند که به آنها دسترسی خواهید داشت…
به طور کلی تمامی معماران و یا تری دی مکس کاران برای ارائه رندر نهایی خود به کارفرما قطعا از رندر المنت ها ( render element )در رندرهایشان استفاده می کنند…
شما میتوانید به پلاگین ویری مسلط شوید. شما میتوانید با استفاده از پکیج ویری استار آکادمی جهان مکس ، علاوه بر تسلط به پلاگین ویری ، پلاگین ویری را تدریس کنید و به تمام اجزاء آن مسلط شوید.
برای مشاهده پکیج ویری استار روی تصویر زیر کلیک کنید
رندر المنت در ویری :
برای مثال:
اگر سیستم کامپیوتری خیلی نسبتا ضعیفی دارید و نمیتوانید صحنه های سنگین و یا آبجکت های سنگین را در برنامه 3ds Max و موتور رندر V-Ray خود مدیریت کنید و با کندی شدید کامپیوتر خود روبرو هستید می توانید بدون اضافه کردن آن آبجکت به کارتان آنرا رندر بگیرید و در آخر با استفاده از برنامه فتوشاپ و بحث پست پروداکشن از تصاویر دوبعدی مرتبط با آبجکت در کار خود استفاده کنید که با این کار خیلی در وقت و زمان بابت رندر سبکتر میتوانید صرفه جویی کنید.در واقع تمامی این عملکردها توسط ( render element ) در V-Ray صورت می پذیرد.
نرم افزار فتوشاپ نرم افزار بسیار قدرتمندی است که در اکثر مشاغل مرتبط استفاده میشود…پس باید حتما با این نرم افزار قدرتمند آشنا باشید…
شما میتوانید برای مشاهده پکیج آموزشی فتوشاپ و پست پروداکشن اینجا کلیک کنید…
رندر المنت در ویری
معرفی کلیه المنتهای ویری 5
Multi Matte
ماسک های انتخاب شده را براساس شی جی بافر ایجاد می کند.
VRay Alpha
شفافیت آلفا.
VRay Atmosphere
اثرات جوی.
VRay Background
پس زمینه تصویر.
VRay BackToBeauty
به عنوان تمام عناصر زیبایی برای رندر واقعی گسترش می یابد.
VRay BumpNormals
استفاده از VRay Sampler Info عنصر رندر برای دریافت نرمال در دوربین, جهان و یا فضای شی.
VRay Caustics
متریالی که روي اجسام هستن فقط در حال حاضر زمانی که گزینه Caustics از V-Ray فعال است. این کانال شامل caustics GI نمی شود.
VRay Denoiser
یک عملیات مزاحم را پس از رندر کردن (با کانال های لازم) بر روی تصویر اعمال می کند.
VRay DiffuseFilter
رنگ سطح منتشر خالص توجه داشته باشید که این متفاوت از استاندارد 3ds ماکس منتشر عنصر رندر، که شامل نور سطح منتشر است.
VRay ExtraTex
تمام صحنه را با یک تکسچر نقشه برداری شده بر روی تمام اشیاء رندر می کند.
VRay GlobalIllumination
سطح منتشر روشنایی کلی و در صورتی وجود دارد که روشنایی کلی فعال باشد.
VRay Lighting
نور مستقیم سطح انتشار.
VRay LightingAnalysis
بازنمایی بصری از شدت روشنایی درون یک قاب رندر شده را فراهم می کند.
VRayLightMix
شدت و رنگ چراغ ها و مواد ساطع کننده نور را حین و بعد از رندر به طور مستقیم از VFB تنظیم می کند.
VRay LightSelect
سهم یک نور تعریف شده توسط کاربر یا مجموعه ای از چراغ ها در صحنه را به عنوان یک عنصر رندر جداگانه استخراج می کند.
VRay MatteShadow
قسمت سايه مات تصوير.
VRay MtlID
شناسه متریال جسم.
VRay MtlReflect Glossiness
تصویر گری مقیاس از مقدار براق کننده بازتاب متریال.
VRay Mtl Reflect Hilight Glossiness
تصویر Grayscale از مقدار براق برجسته متریال است.
VRay MtlReflect IOR
تصویر شناور در مقیاس خاکستری از مواد ‘بازتاب Fresnel مقدار IOR.
VRay MtlSelect
این عنصر به شما اجازه می دهد تا نتیجه یک ماده سازگار با V-Ray را به یک عنصر جداگانه بنویسید. متریال می تواند یک ماده سطح بالا یا یک ماده فرعی از VRayMtlBlend باشد.
VRay NoiseLevel
خروجی سطح نویز برای پیکسل ، همان عنصر رندر noiseLevel تولید شده توسط VRayDenoiser، اما به عنوان یک عنصر رندر مستقل.
VRay Normals
سطح در فضای صفحه نمایش (که با فضای دوربین یکسان نیست) عادی می شود. برای خروجی نرمال در دوربین / شی / فضای جهان ، استفاده از VRaySamplerInfo عنصر رندر.
VRay ObjectID
شناسه بافر G شی (تنظیم شده از طریق گفتگوی خواص گره).
VRay Object Select
نشان دادن هر شی با با یک رنگ و مشخصه
VRay OptionRE
کنترل برخی از تنظیمات داخلی برای V-Ray که در غیر این صورت غیر قابل دسترس است.
VRay RawDiffuseFilter
ماسک جامد از اطلاعات رنگ سطح منتشر خام توسط falloff fresnel تحت تاثیر قرار نیست.
VRay RawGlobal Illumination
روشنایی جهانی منتشر خام (در رنگ سطح منتشر ضرب نمی شود). تنها در صورتی وجود دارد که روشنایی جهانی فعال باشد.
VRayRawLighting
روشنایی مستقیم منتشر خام قبل از آن توسط رنگ سطح منتشر ضرب.
VRay RawReflection
بازتاب سطح خالص، قبل از اینکه در رنگ فیلتر بازتاب ضرب شود.
VRay RawReflectionFilter
ماسک جامد از اطلاعات بازتاب خام تحت تاثیر سقوط fresnel نیست.
VRay RawRefraction
انکستگی سطح خالص قبل از اینکه در رنگ فیلتر انکشست ضرب شود.
VRay RawRefractionFilter
ماسک جامد از اطلاعات شکست خام تحت تاثیر سقوط fresnel نیست.
VRay RawShadow
نور خامی که توسط اجسام دیگر مسدود شده بود.
VRay RawTotal Lighting
مجموع تمام روشنایی خام – مستقیم و غیر مستقیم.
VRay Reflection
بازتاب های روی سطح.
VRay ReflectionFilter
فیلتر بازتاب (رنگی که به کمک آن بازتاب های خام ضرب می شوند تا بازتاب سطح نهایی را بدهد). این ممکن است به عنوان یک کانال آلفا برای بازتاب ها در نظر گرفته شود.
VRay Refraction
انکراها بر روی سطح.
VRay Refraction Filter
فیلتر انکرا (رنگی که به کمک آن انکرسون های خام ضرب می شوند تا انکaction سطح نهایی را بدهد). این ممکن است به عنوان یک کانال آلفا برای انکها در نظر گرفته شود.
VRayRenderID
گره ID شی که بیشتر به مقدار پیکسل کمک می کند را رندر می کند.
VRay Render Time
یک عدد نقطه شناور را برای زمان رندر هر پیکسل نشان می دهد که در میلی ثانیه اندازه گیری می شود.
VRay SampleRate
تصویری را نشان می دهد که در آن روشنایی پیکسل مستقیماً متناسب با تعداد نمونه های گرفته شده در این پیکسل است.
VRay Sampler Info
اطلاعات مربوط به جنبه های مختلف نقاط سایه دار – موقعیت، عادی، برجستگی طبیعی، بردارهای بازتاب/شکست و مختصات UVW را فراهم می کند. می توان از f.e برای پاس های موقعیت جهانی یا پاس های عادی استفاده کرد.
VRay Self Illumination
خود روشنايي سطح .
VRay Shadows
نور منتشری که توسط اجسام دیگر مسدود شده بود.
VRay Specular
برجسته های طیفی سطح.
VRay SSS2
رندر فقط بخش زیر سطحی از مواد VRaySSS2 و VRaySkinMtl بر روی یک لایه جداگانه.
VRay Toon
اطلاعات را ذخیره می کند.
VRay TotalLighting
نور کل در صحنه، مستقیم و غیر مستقیم است.
VRay Unclamped Color
رنگ تصویر بدون گیره.
VRay Velocity
اگر تاری حرکت 3d فعال است سرعت سطح این کانال تولید نخواهد شد
VRay Wire Color
برای تولید ماسک برای اشیاء بر اساس رنگ
VRay Z Depth
عمق سطح محور z
تمام موارد گفته شده در بالا بخش های مهم در رندر المنت در ویری می باشد.
عالی بود. دستتون درد نکنه.
ممکنه لینک دانلود شو بزارید
[…] آشنایی بیشتر با المنت ها اینجا کلیک […]
سلام وقتتون بخیر و ممنون از اموزش عالی و کاربردیتون
من میخواستم بدونم چطور میشه ابجکت های یک صحنه رو از اصل تصویر جدا کرد
ممنون
متوجه نمیشم از اصل تصویر جدا کردن یعنی چی؟ هر آبجت بصورت جدا وارد صحنه میشه و میتونید آنگروپ کنید و جدا بشه
منظور من در فتوشاپ بود که با چند بار گوش کردن توضیحاتتون متوجه شدم با وی ری ای دی انجام شد و خیلی خیلی به کار من کمک کرد . واقعا ممنونم
منظور من در فتوشاپ بود که با چند بار گوش کردن توضیحاتتون متوجه شدم با وی ری ای دی انجام شد و خیلی خیلی به کار من کمک کرد . واقعا ممنونم