آموزش آنرپ و متریالسازی با سابستنس
آموزش آنرپ و متریالسازی با سابستنس برای صندلی
متریال سازی با سابستنس :سابستنس یک نرم افزار فوق العاده قوی برای متریالسازی می باشد.
شما به کمک این نرم افزار می توانید هر نوع متریالی را که به ذهنتان می رسد را بسازید.
ما در این مقاله قصد داریم آنرپ و متریال سازی با سابستنس را بر روی یک صندلی اداری به شما آموزش دهیم پس با ما همراه باشید.
آموزش متریال سازی باسابستنس پینتر به صورت ویدیویی
آموزش رایگان آنرپ (unwrap)
سابستنس پینتر چیست؟
Substance Painter یک نرم افزار قدرتمند در جهت ساخت متریال های بسیار زیبا و واقع گرایانه با روش های نقاشی سه بعدی می باشد…
پس از انکه مدلمان را در نرم افزارتری دی مکس مدلسازی نمودیم.
وارد مرحله آنرپ کردن (UNWRAP)می شویم .
آنرپ چیست؟
به فرآیند باز کردن یک جسم سه بعدی و تبدیل آن به دو بعدی آنرپ گفته میشود.
دلیل اینکه یک مدل سه بعدی باید باز شود و به دو بعد تبدیل شود.
اینست که بتوانیم به یک جسم به درستی تکسچر که ماهیتی دو بعدی دارد را بدهیم.
آنرپ اساس و پایه تکسچرینگ یک جسم میباشد.
برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله
آموزش کامل unwrap
از محموعه آکادمی جهان مکس مراجعه نمایید.
برای آنرپ کردن یک مدل, ما از اسکریبت ریزوم یو وی (RizomUV) استفاده میکنیم.
RizomUV نرم افزار مناسب جهت طراحی پکیج یا ساخت تکسچرهای لیزری می باشد.مشابه متریال سازی با سابستنس
این برنامه به شما اجازه می دهد تا در عرض چند ثانیه نسخه فلت و استرچ نشده حتی مش های غیر چهارگانه مدل سه بعدی را دریافت کنید.
Unfold3D در واقع یک نرم افزار اختصاصی آنرپ کردن (UNWRAPING) است .
در زمینه طراحی محصول مانند طراحی بسته بندی و ایجاد بافت لیزری در پروژه های مربوط به محصولات تولید شده به کار می رود.
همچنین امکان ایجاد و مدیریت نقشههای UV را نیز برای شما فراهم میسازد.
نرم افزار RIZOMUV REAL یا Unfold3D نقشه های یو وی را به فایل های tif سنگین با میلیاردها پیکسل تبدیل می کند که می توانید برای فرایندهای بافت دهی لیزری از آن استفاده کنید.
آموزش متریال سازی با سابستنس پینتر (Substance Painter ) به صورت مرحله به مرحله
1- در ابتدا در این آموزش آبجکت صندلی را توسط اسکریپت ریزوم بریج (RizomUV Bridge) وارد نرم افزار ریزوم یووی (RizomUV) کرده و سپس عملیات آنرپ (UNWRAP) را انجام می دهیم .
توجه داشته باشید که برش هایی که برای ایجاد سیمز ها() ایجاد می کنیم در قسمتی از ابجکت باشند که در مقابل دید دوربین قرار نگیرند.
2- پس از آن آبجکت آنرپ شده را وارد نرم افزار سابستنس پینتر (Substance Painter ) می کنیم و عملیات متریالسازی و تکسچرینگ را انجام می دهیم .
3- پس از اتمام متریالسازی تکسچر هارا خروجی گرفته و وارد نرم افزار تری دی مکس می کنیم.
4- تکسچر هارا به آبجکت اعمال کرده و رندر می گیریم.
سلام من نمیتونم بین 3dmax و rizomUV ارتباط برقرار کنم
اسکریبتی که گذاشته شده در مکس نصب کنید