ساخت متریال متالیک خودرو VRayCarPaintMtl
ویری کارپینت ام تی ال
در این مقاله با پارامترهای “ویری کارپینت ام تی ال ” اشنا میشوید.
متریالهای VRayCarPaintMtl
متریالهایی هستند که رنگ های متالیک خودرو را شبیه سازی می کنند.
متریالهای VRayCarPaintMtl یک ماده پیچیده با چهار لایه است: یک لایه انتشار پایه ، یک لایه براق پایه ، لایه پوسته فلزی و لایه ای از روکش شفاف.
این ماده اجازه می دهد تا هرکدام از لایه های فوق با یکدیگر به صورت جداگانه تطبیق بیابند.
درخشش پوسته –
مقیاس پوسته
حالت فیلترینگ پوسته پوسته شدن در متریالهای VRayCarPaintMtl –
نوع نگاشت – روش تهیه نقشه های پوسته ها را مشخص می کند. مقادیر ممکن عبارتند از:
کابلهای UV Flake امکان اتصال گره قرار دادن بافت را فراهم می کند.
بازتابهای Flake Traceبازتابهای لایه پوسته را تغییر می دهد.
مثال : پارامتر مسیر پوسته
این مجموعه تصاویر تأثیر پارامتر مسیر پوستهرا نشان می دهد. توجه داشته باشید که چگونه مقادیر پایین تر لایه ها را با سطح طبیعی هماهنگ تر می کنند ، به طوری که نور یکنواخت تر منعکس شود. مقادیر بالاتر پوسته های تصادفی بیشتری ایجاد می کند که منجر به تغییر بیشتر در نورپردازی پوسته می شود.
مثال : پارامتر تراکم پوسته
این مجموعه تصاویر تأثیر پارامتر تراکم پوسته را نشان می دهد. توجه داشته باشید که چگونه مقادیر بزرگتر پوسته های بیشتری تولید می کنند ، اما اندازه پوسته را تغییر نمی دهند.
مثال : پارامتر مقیاس پوسته
این مجموعه تصاویر تأثیر پارامتر مقیاس پوسته را نشان می دهد. توجه داشته باشید که مقادیر پایین تر چگونه ساختار پوسته را مقیاس می دهد
مثال: پارامتر اندازه پوسته
این مجموعه تصاویر تأثیر پارامتر اندازه پوسته را نشان می دهد. توجه داشته باشید که مقادیر بزرگتر چگونه پوسته های بزرگ را بزرگتر می کند ، اما تعداد آنها را تغییر نمی دهد.
مثال: پارامتر فیتر پوسته
این مثال تأثیر پارامتر فیلتر پوسته را نشان می دهد.
مثال: فیلترهای ضد آزار چشم
در اینجا مثالی وجود دارد که به طور خلاصه تأثیر فیلترهای ضد پریشانی مختلف در نتیجه نهایی را نشان می دهد.
توجه داشته باشید که ارائه با فیلتر خاص همانند رندر بدون فیلتر نیست و سپس تاری در تصویر در یک برنامه پس از پردازش مانند Adobe Photoshop است. فیلترها در سطح زیر پیکسل ، روی نمونه های زیر پیکسل انفرادی اعمال می شوند. بنابراین ، استفاده از فیلتر در زمان رندر نتیجه بسیار دقیق تر و ظریف تری نسبت به استفاده از آن به عنوان اثر پست ایجاد می کند.
پارامترهای پوششی
– رنگ لایه پوشش.
قوام پوشش – استحکام انعکاس پوشش در مواقعی که سطح مستقیماً از جلو مشاهده می شود.
براقیت پوشش – براقیت انعکاس های پوشش.
Type Map – بین چندین نوع نقشه عادی و نقشه Bump انتخاب کنید.
نقشه – شکافی برای دست انداز یا نقشه عادی.
توجه: هنگامی که از یک بافت با تصحیح رنگ به عنوان یک نقشه عادی استفاده می شود ، V-Ray یک هشدار برای نتایج غیر منتظره نشان می دهد.
ضخامت پوشش-چند برابر برای دست انداز یا نقشه عادی.
بازتاب ردیابی پوشش – بازتاب ضامن لایه پوشش.