آموزش نحوه گرفتن رندر 360 درجه
آموزش رندر 360 درجه
تنظیمات Vray
دوربین
ابتدا یک دوربین در صحنه انتخاب کنید. توجه داشته باشید که دوربین ممکن است یک دوربین 3ds Max استاندارد یا دوربین فیزیکی V-ray باشد. این دوربین به عنوان نقطه مرکزی یک رندر 360 درجه با Vray عمل خواهد کرد. اگر از یک دوربین تری دی مکس استاندارد یا نوع V-ray استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید دوربین شما تنظیمات مشابه برای تعادل رنگ، F-stop، ISO و سرعت شاتر را دارد.
تنظیمات لنز و FOV مهم نیست.
ارتفاع دوربین
ارتفاع دوربین در داخلی 70 و در نما 170 و در مرکز و موقعیت مناسب صحنه که بتونید دور تا دور فضا کامل ببینید و دوربین را در این ارتفاع یا اندازه دلخواه تنظیم کنید .
شما باید دوربین خود را به سمت شمال تنظیم کنید، یا اگر بخواهید پانورامای چندگانه را ایجاد کنید، باید مسیری را پیدا کنید که بتوانید آنها را با هم مقایسه کنید. چرخش دوربین روی محتوا رندر تاثیر نمی گذارد، فقط چگونگی آن گذاشته می شود.
تنظیمات خروجی دوربین
در مرحله بعد، اجازه دهید برخی تنظیمات رندر برای رندر 360 درجه با Vray را تغییر دهیم. دکمه F10 را بر روی صفحه کلید خود فشار دهید تا پنجره تنظیمات رندر (render setup) را نشان دهد.
اندازه خروجی را به 4096×2048 تغییر دهید (یا هر نسبت منطقی نسبت 2:1) و مکان را برای ذخیره آن انتخاب کنید.
در زیر برگه V-Ray، دوربین را انتخاب کنید، سپس نوع را به spherical panorama تنظیم کنید،تیک override FOV را بزنید و عدد اون رو روی 360 تنظیم کنید و روی 360 تنظیم کنید و در نهایت عدد vertical FOV را روی 180 تنظیم نمایید.
رندر
اکنون رندر را فشار دهید و رندر پاناروما با Vray را ذخیره کنید.
تبدیل به عکس 360 درجه
با عضویت در سایت و بهره گیری از آموزشات رایگان تری دی مکس می توانید به بهترین تکنیک ها و رندر قوی دست یابید.
همچنین اگر به می خواهید تری دی مکس و انیمیشن سازی را بیاموزید به فروشگاه سایت مراجعه کنید.