کارت زرد در 3dsky
قوانین 3dsky
۱. آرشیو کردن فایل محصول:
- فرمت فایلهای آرشیو شده میبایست ZIP و یا RAR با ورژن پایینتر از ۴.۲ باشد. لازم به ذکر است که فرمتهایی از قبیل ۷ZIP، ۵RAR و… به هیچ وجه قابل پذیرش نیستند.
- حداکثر حجم مورد پذیرش فایلها در قوانین 3dsky ، پس از طیکردن مراحل فشردهسازی ۱۵۰ مگابایت است.
- مواردی که باید داخل فایل آرشیو قرارگیرند شامل:
الف) به ازای هر موتور رندر یک فایل با فرمت Max
ب) در قوانین 3dsky تمامی تکسچرهای استفاده شده (در قالب تنها یک Folder جداگانه به نام Maps)
ج) به ازای هر موتور رندر یک Export جداگانه با فرمت FBX و یا تنها یک Export با فرمت OBJ از یکی از موتور رندرهای استفاده شده در ساخت محصول
د) Save کردن متریالهای استفاده شده در هر موتور رندر، در قالب Material Library های جداگانه (این مورد دلخواه بوده و الزامی در انجام آن نیست)
و) اگر در هنگام آرشیو، فایلی با نام MAXFILES.TXT ایجادگردد باید در کنار فایل Max آرشیو شود.
ه) در صورتی که از مدل با فرمت OBJ خروجی گرفته شده است فایل mtl مربوطه به هیچ وجه نباید حذف گردد.
ی) جهت جلوگیری از هرگونه سوء استفاده در بستر اینترنت، از قرار دادن پوسترهای اضافه در آرشیو محصول پرهیز نمایید.
۲. ورژن فایل ۳ds Max:
برای سایت 3dsky حداکثر ورژن مورد پذیرش برای فایلهای با فرمت MAX ورژن ۲۰۱۶ میباشد. همچنین توصیه میگردد که هنگام Save as کردن فایل، از پایینترین ورژن ممکن استفاده کنید؛ به عنوان مثال در Max 2017 میتوان با Save as 2014 خروجی گرفت.
۳. نرم افزار مورد استفاده جهت بازبینی
تمامی فایلهای FBX و OBJ با Max2010 و تمامی فایلهای کرونا با Max 2013 بررسی میشوند.
۴. مجاز به استفاده از پلاگین و افزونهها نمیباشید:
به طور کلی استفاده از پلاگین و اسکریپت هایی که خریدار برای استفاده از محصول مجبور به نصب آن پلاگین و یا اسکریپت شود اکیدا ممنوع است حتی اگر رایگان باشند؛ بنابراین استفاده ازForest، MultiScatter، MultiTextures، Bercon Maps، Complex Fresnel و… مجاز نبوده و در صورت استفاده، مانع از قرارگیری مدل در رده LT و یا Pro میگردد.
- اگر نتیجه حاصل از این پلاگین و اسکریپتها قابلیت Convert شدن به Edit Poly و یا هم چون پلاگین Complex Fresnel قابلیت جایگزینی با مپ Falloff وجود دارد این تبدیل میبایست صورت گرفته و در غیر این صورت باید از استفاده این پلاگین و اسکریپتها صرف نظر نمود.
۵. آماده سازی مدل در ۳ds Max جهت خروجی گرفتن و آپلود مدل:
الف) پیش از Export گرفتن با فرمتهای FBX و یا OBJ، آبجکتها باید تماما Reset Xform شده و به Editable Poly تبدیل شوند.
ب) حتما دقت شود که در هنگام Export گرفتن با فرمتهای FBX و یا OBJ، گزینه Triangle غیرفعال بوده تا آرایش پلیگانهای محصول به سه ضلعی تغییر نیابد.
ج) پس از Export با فرمتهای FBX و یا OBJ، فایل خروجی گرفته شده را مجددا بررسی کرده و به جهت Normal پلیگانها دقت ویژه شود.
د) محصول باید دقیقا در مرکز مختصات بوده و هیچ چرخش اضافهای نداشته باشد.
و) طبق قوانین 3dsky نامگذاریها فقط از حروف الفبای انگلیسی استفاده شود.
ه) اگر یک محصول، برای دو موتور رندر مختلف تولید شده است؛ قرار دادن یک فایل OBJ از یکی از آنها و یا دو فایل FBX از هر دو آنها الزامیست.
ی) استفاده از License دانشجویی ۳ds Max جهت فروش محصول، خلاف قوانین میباشد.
۶. ورژن مورد قبول برای موتور رندرهای V-ray و Corona:
الف) طبق قوانین 3dsky اگر ورژن V-ray شما از Service Pack 1 بالاتر است، باید این متن در بخش توضیحات مدل درج شود:
“Who works with V-Ray version lower than 3.1, pay attention to materials section BRDF (Microfaset GTR (GGX)), if your version is older than 3.1 – this section will be empty, and you have to choose: Blinn, Ward or Phong, d dependence on material”.
ب) اگر ورژن Corona شما بالاتر از Corona 1.4 است، باید این متن در بخش توضیحات مدل درج شود:
“For Corona render, it is recommended to install a version of at least 1.5, since the glossiness of materials is configured considering PBR.”
ج) استفاده از پلاگین، اسکریپت و یا سایر ابزارهای نظیر آن، جهت تبدیل فایل V-ray به Corona (و یا برعکس آن) هرگز توصیه نشده وگاها کیفیت متریالها را تحت شعاع قرار میدهد؛ علاوه بر این گاهی نیز باعث گمشدن بخشی از تکسچرها و مشکلاتی از این دست میگردد.
د) متریالهای هر کدام از فایلهای V-ray و Corona باید به صورت دستی و از ابتدا طراحی شده [ و یا حداقل پس از Convertبه طور دستی مورد بازنگری و موشکافی قرارگیرد. ]
۷. قرار گرفتن چندین آبجکت مختلف در کنار هم:
ترکیب چند Category مختلف، برای ساخت یک محصول و یا کنار هم قراردادن تعداد زیادی آبجکت برای تولید یک محصول در 3dsky مجاز نیست؛ انجام این موارد نه تنها بر رقابت در شرایط برابر، تاثیر منفی خواهدداشت؛ بلکه شلوغی مدل سبب میشود تا Preview مربوطه فاقد جزئیات کافی برای پرزانته هر بخش باشد.(برای اطلاعات بیشتر میتوانید با کلیک بر روی این بخش جدولهای مربوطه را بررسیکرده و امکان و یا عدم امکان ترکیب آبجکتهای مختلف را ارزیابی نمایید.)
- اگر محصول شما از آبجکتهای زیادی تشکیل شده، باید به دو یا چند محصول مجزا با پوسترهای مناسب تقسیم گردد. توجه داشته باشید که در پوستر هر محصول بیش از ۵ آبجکت مختلف را نمیتوان ارائهداد.) کاربرانی که پیش از این قانون مدلهای خود را در سایت بارگذاری کردهاند لزومی به اصلاح و بارگذاری مجدد ندارند).
- سرویس، سرویس غذاخوری،کتابخانه (کتابها)، پتو، موکت، بالش، فرش و… میتوانند همچون گذشته در دستههای نهایتا ۱۰تایی و در یک پوستر ارائه شوند.
۸. طبق قوانین 3dsky تمامی اسامی شامل نام فایلها، فولدرها، تکسچرها و… باید به زبان انگلیسی باشند:
در مسیر تکسچرها و Asset های Load شده تنها میتوان از حروف انگلیسی استفاده کرد؛ همچنین توصیه میگردد که از مسیر Utilities >More >Bitmap /Photometric Path گزینه Edit Resources را انتخاب نموده و با انتخاب Strip All Paths، آدرسدهی تمام تکسچرها را به نوع Strip Path تغییر دهیم تا Asset ها نیازی به مسیر نداشته و از کنار همان فایل مکس Load شوند.
- استفاده از شمارهی تنها برای نامگذاری تکسچرها ممنوع است.
۹. Preview و پوستر محصول:
الف) همه Preview ها میبایست تناسب مربعی (یعنی طول و عرض برابر) داشته باشند. حداقل ابعاد آنها نیز ۶۴۰ پیکسل است] گرچه اصلا توصیه نمیشود این عدد از۱۵۰۰ پیکسل کمتر باشد[. همچنین استفاده از افکتهایی مثل Chromatic Aberrations، Vignette ،Bloom ،Depth of Field(DOF)، قرار دادن قاب دور کادر تصویر و… ممنوع بوده و خروجی باید کاملا بدون نویز و بدون سوختگی باشد. از قراردادن لوگو اضافی بر روی Preview خودداریکرده و برای بکگراند بسته به تنالیته رنگی خود مدل از یکی از رنگهای سفید مطلق، سیاه مطلق و یا خاکستری میانه استفاده نمایید.
ب) استفاده از HDRI ها به صورتی که تصویر آنها به طور مستقیم (Direct Visible) دیده شوند مجاز نیست.( لازم به ذکر است که استفاده از HDRI ها در حالت Reflections Override که فقط تصویرشان در Reflect متریالها نمایان است و یا استفاده از HDRI فقط به عنوان منبع نوری صحنه بلامانع است.)
ج) در Preview و صحنهی مدلسازی شده، فقط باید خود مدل اصلی حضور داشته باشد.(حضور نور، دوربین، متریال و یا هر آبجکت اضافی دیگر ممنوع است).
۱۰. مش بندی مدل و جهت Normal پلیگانها:
مشبندی و توپولوژی مدل میتواند چهارضلعی(Quad) و یا مثلثی (Tris) باشد [ گرچه جهت فروش هر چه بیشتر و Workflow صحیح تر توصیه میگردد که مدلها حدالامکان Quad باشند.] جهت Normal پلیگانها میبایست، تماما رو به بیرون بوده و هیچگونه انقطاعی در مسیر پلیگانها نباید دیده شود.
۱۱. وضعیت مدل و مرحله بازبینی:
تصمیمگیری درباره رد و یا تایید مدل شما به عهده ناظر میباشد و اگر محصولی موفق به پاسکردن بازبینی نگردد به صورت پیام خصوصی به شما اطلاع رسانی شده و مواردی که باید اصلاح شوند، ذکر خواهد شد. ضمنا مسئولیت اصلاح مدل بر عهده کاربر است و ناظر هیچ مسئولیتی در این مورد ندارد. در صورت اعتراض به قرارگیری مدل در هر یک از دستهبندیهای Pro، LT، Free و… تنها از طریق لینکهای زیر و در قالب پیام خصوصی با ناظران در ارتباط باشید:
- کامنتهای اعتراضی در زیر خود محصول، نظیر اینکه : “چرا این مدل LT و یا Pro نیست؟!” حذفشده و کاربر اخطار دریافت میکند؛ همچنین در صورت تکرار این مورد کاربر ۲ روز از فعالیت در سایت محروم خواهدشد.
- اگر اصلاحات ذکرشده در بخش بازبینی رعایت نشده و مدل مجددا با ایرادات قبلی ارسال گردد، محصول بدون هیچ توضیحی حذف خواهد شد و در صورت تکرار این مورد کاربر اخطار دریافت میکند.
۱۲. جایگزین کردن پوستر یا مدل:
الف) در قوانین 3dsky مدلها باید بر اساس فرمت استاندارد سایت بارگذاری شوند و پس از بازبینی برای اصلاح و ارسال مجدد آنها باید از عنوان re-upload استفاده کرد.
ب) مدلهای Pro ای که مجددا در سایت آپلود شوند، در بخش LT قرار میگیرند.
۱۳. در صورت مواجه با هرگونه Error در محصولات سایت، از طریق لینکهای بالا به ناظران پیامخصوصی دهید.
ساخت هشتگ:
الف) هشتگها باید حتما “اسم” باشند.(فعل، صفت و… نباشد)
- استثناء:
corner, round, modular, coffee, magazine, oval, hanging, folding, cantilever, built-in
ب) هشتگها مفرد هستند.
- استثناء: استفاده از Flowers موردی ندارد.
ج) اگر در دستهی Chairs کاری را آپلود کردهاید قراردادن هشتگ Chair برای آن بیمورد است. (این مورد در دستهبندیهای زیر نیز صادق است:
“Fireplaces and radiators”, “Curbstones, chests of drawers”, “Toilet bowls and bidets”, “Bath and Shower cabins”, “Mixers and heated towel rails”
د) هشتگ ها فقط با کاما (یعنی علامت,) از یکدیگر جدا میشوند و ازSpace، علامت کوتیشن (یعنی“) و یا سایر علائم نگارشی مجاز نیست.
- استثناء: استفاده از hyphen (یعنی علامت -) موردی ندارد.
و) هشتگهای استفاده شده باید به زبان انگلیسی نوشته شده باشند.
- استثناء: نام برندهای مختلف اگر انگلیسی نباشد مهم نیست.
مدل های سه بعدی، 3D Object و آبجکت پرو (pro) سایت 3dsky را به صورت مستقیم با کیفیت عالی، کاملا رایگان دانلود کنید.
با عضویت در سایت و بهره گیری از آموزشات رایگان تری دی مکس می توانید به بهترین تکنیک ها و رندر قوی دست یابید.
همچنین اگر به می خواهید تری دی مکس و انیمیشن سازی را بیاموزید به فروشگاه سایت مراجعه کنید.
سلام اگر متریال آماده استفاده کنیم ایراد داره !؟
بستگی به نوع متریال و شرکتی که استفاده میکنید داره بعضی شرکت ها لایسنس دارن و مجاز نیستید
ببخشین .. باید حتما از ورژن ارجینال نرم افزار استفاده کنیم یا همین نسخه های مکس کرک شده داخل ایران مشکلی ندارن ؟
خیر همه ورژن های کرک شده هم مشکلی نداره