آموزش رندر استودیویی
آموزش رندر استدیویی یا پرزنت یک مدل و محصول برای
در این ویدیو می خواهیم راجب آموزش رندر استودیویی صحبت کنیم زمانی که بخواهیم محصولی را در سایت هایی مثل سایت 3dsky منتشر کنیم لازم است رندر ما شرایط و قوانین خاصی را رعایت کرده باشد. رندر استدیویی باعث جذابیت و بهتر دیده شدن مدل می شود ،میدانید که برای فروش مدل در سایت های فروش مثل سایت 3dsky نیاز است از مدل شما رندر استدیویی گرفته شود.
یکی از این قوانین مهم سایت های فروش ، تمرکز رندر روی آبجکت و نداشتن موضوع اضافه است.
بخش کلی صحنه می تواند با پلین هم ساخته شود و موردی که مهم است: نوع پخش نور و حالت پلین یا لاین است
همانطور که گفتیم از جمله آن قوانین این است که : رندر ما به شکل استودیویی گرفته شده باشد در این آموزش راجب نور پردازی آن و نکاتی که در این نوع رندر ها باید رعایت کنیم صحبت می کنیم که از اسم آن مشخص است: استودیویی یعنی ما باید یک محصول را به مشابه واقعی مثلا طوری که می خواهیم از آن عکس برداری کنیم، حواشی کار لزومی ندارد در کار دیده شود وهدف ما باید روی خود محصول باشد.
اگر برای سایتی مثل 3dsky می خواهید کار کنید باید قاب کار به شکل مربعی باشد پس ما در مرحله اول در تنظیمات رندر و بعد رندر ستاپ بیایم تناسبات کار را ایجاد کنیم و در اینجا تناسبات را یک به یک ایجاد می کنیم. پیشنهاد من اندازه از 1500 به بالا است تا بتوانیم رندر با کیفیت بالا داشته باشیم.
در مرحله دوم در نمای left یک line را ترسیم می کنیم ( این مرحله بهتر است انجام شود زیرا می تواند نباشد.)
قسمت های گوشه تیز این لاین هایی که رسم کردیم را فیلِت می دهیم تا گرد شده و پس از ان از نور ویری لایت استفاده می کنیم.(نور های ضروری)
و از این نور در دو سمت left و right کار استفاده می کنیم.
در مرحله سوم به دوربین ها می رسیم: تصویر را در موقعیت مناسب تنظیم و دوربین را با ctrl+c ثبت می کنیم.
حالا به تنظیمات رندر رفته و رندر می گیریم.
Gi را روی حالت bold fose و light cash و رندر می گیریم حتما از فریم بافر خود ویری استفاده کنیم.
قبل از گرفتن رندر به قسمت رندر المنت می آییم و از دینویذر استفاده میکنیم و رندر بخش لایت میکس رو فعال و سپس رندر را فعال می کنیم. دقت کنید که متریال هم باید بدهیم سپس نور های دیگری را نیز اضافه کرده و نور ها را اینزیول میکنیم تا در رندر دیده نشود.
حالا در موقعیت مناسبی که تمام بخش های محصول دیده شود shift+f را زده و کادرمان که تنظیم شد از رنگ های سفید سیاه و خاکستری استفاده می کنیم و در تنظیمات آن تغییری ایجاد نکرده و رندر می گیریم.
در قسمت سورس بخش لایت میکس فعال شده است که شدت نور ها را از این قسمت می توانیم مشاهده کنیم و منتظر می مانیم رندر استودیی ما تمام شود.
متوجه شدید که ما در این اموزش برای متریال سازی صحبتی نکردیم که با دنبال کردن آموزشات ما می توانید ساخت متریال ها به خصوص متریال پارچه را بیاموزید.
دقت کنید که ما دو نور را اضافه کردیم و حالا می توانیم از این تکنیک استفاده کنیم مثلا نور گرم تری را قرار دهیم.
برای انتشار محصولمان در سایت 3dsky اجازه نداریم سطح کف اطراف و حواشی آن یکدست باشد برای این کار نکته جالبی را می گوییم: شما کافیست بیایید روی قسمت نور ها plain line1 است اینجا تعیین میکنیم که نور ها روی سطح کف تاثیری نگذارد. پس از این تغییر که در اموزش مشاهده میکنید می توانیم هر نور گرمی را به ان تحمیل کرده بدون انکه نور در کف پخش شود.
سلام.خسته نباشید .مفید بود باتشکر
سلام.خسته نباشید .مفید بود باتشکر
ممنون از انرزی مثبتتون