آموزش بهترین و دقیق ترین تنظیمات رندر ویری 5 در تری دی مکس | Render Setting vray 5
تنظیمات رندر ویری :
قدرت موتور رندر ویری را زمانی به صورت چشمگیر و فوق العاده تاثیر گذار می بینید که تنظیمات رندر ویری را اصولی انجام دهید.
ما در این مقاله در مورد تنظیمات و نصب و سیستم مناسب و نوار ابزارهای پیشترفته ویری صحبت خواهیم کرد.پس با ما همراه باشید.
پنجره 3ds Max Render Setup میزبان بسیاری از تنظیمات V-Ray برای GPU V-Ray و V-Ray است.
برای دانلود تنظیمات ویری متناسب با طراحی داخلی و خارجی و همچنین جلوه های ویژه به آخر همین مقاله مراجعه کنید.یا بر روی دکمه زیر کلیک کنید.
تنظیمات رندر ویری
Main Toolbar | > Render Setup button |
درخواست مشاوره رایگان
هر سوالی در مورد محصولات دارید لطفا شماره تماستون بزارید تا همکاران با شما تماس بگیرن
انتخاب درست میتونه مسیر زندگی تغییر بده حتی یک تصمیم کوچیک
می دونستی با یادگیری تری دی مکس می تونی درآمد دلاری کسب کنی؟
اگر می خوایی اطلاعات بیشتری داشته باشی روی دکمه های زیر کلیک کنید
پکیج جامع ویری استار
یکبار برای همیشه پرونده ویری را ببندید.
با یکبار خرید این پکیج دسترسی کامل به تمام محتواهای آپدیت شده دارید.
مدرس این دوره استاد علی جهانی می باشند
مدرس اسبق کمپانی کیازگروپ (Chaos Group)
نصب موتور رندر V-Ray
1- برای استفاده از موتور رندر ویری V-Ray ، ابتدا باید آن را در تنطیمات تری دی مکس تنظیم کنیم و به عنوان موتور رندر انتخاب کنیم.
2- پنجره Render Setup را باز کنید. برای اینکار می توانید کلید (F10)در بالای صفحه کلید خود را بفشارید. در زیر میتوانید پنجره Render Setup مرتبط با موتور رندر ویری V-Ray را پیدا کنید.
در بالای پنجره Render Setup ،حالت رندر ( Production Rendering Mode ) را به عنوان هدف انتخاب کنید.
3- برای Renderer ، V-Ray را انتخاب کنید.
صحنه ها ی قدیمی که با حالت Active Shade ذخیره شده اند را می توان در موتور رندر V-Ray باز کرد تا آنها را به حالت رندر تبدیل کند.
به همی راحتی میتوانید تنظیمات رندر ویری خود را اجام دهید
تب Render Settings پارامتر های V-Ray در چندین زبانه در پنجره ی Render Setup قرار دارند. V-Ray Tab انتخاب نوع نمونه تصویر برای فیلتر کردن تصویر تنظیمات قابل تنظیم برای دوربین ها و محیط ، تنظیمات VFB.
1. GI Tab
انتخاب و تنظیمات برای موتورهای GI اولیه و ثانویه .
2. Settings Tab
تنظیمات کلی مثل تنظیمات تغییرمکان وتکسچر
3.Render Elements Tab
ایجاد و کنترل عناصر رندر برای زیبایی و ویرایش ترکیب پس از تولید.
در موتور رندر V-Ray ، دو ابزاری که بیشترین تأثیر را در تعادل کیفیت رندر در مقابل سرعت می گذارد، image sampler (زیر تب V-Ray) و engine GI (در زیر تب GI) است. یادگیری اصول چگونگی عملکرد این دو ویژگی توانایی شما را در تنظیمات موتور رندر V-Ray و به حداکثر رساندن کیفیت تصویر در حالی که زمان رندر را به حداقل می رساند، بسیار افزایش می دهد.
برای عضویت در گروه پشتیبانی تلگرامی، روی عکس زیر کلیک کنید. ( با Vpn روشن کلیک کنید. )
Settings tab
این صفحه اطلاعات مربوط به صفحه ی GI در تنظیمات Render را فراهم می کند. برگه V-Ray در پنجره Render Setup نمونه تصویر را کنترل می کند و شامل تنظیمات قابل تنظیم برای دوربین ، محیط ، تنظیمات VFB است.
UI Path: ||V-Ray Render Setup window|| > Settings tab
About V-Ray
این گزینه اجازه می دهد تا Chaos Group اطلاعات لایسنس را بررسی و ردیابی کرده و اطلاعات خرابی را به صورت خودکار جمع آوری کند.
نوع اطلاعاتی که جمع آوری می شود مقادیر پارامتری است که مردم بیشتر اوقات استفاده می کنند، که به Chaos Group امکان می دهد عملکرد موتور رندر V-Ray را بهینه و بهبود بخشد.
داده های جمع آوری شده با بسته شدن 3ds Max ارسال می شوند، و به صورت محلی در پرونده های متنی ذخیره می شوند. این پرونده ها را می توان در پوشه زیر پیدا کرد
C\Users \ <username> \ AppData \ Local \ ChaosGroup \ telemetry
و داده های جمع آوری شده را می توان با یک ویرایشگر متن باز کرد.
برنامه بازخورد را فعال کنید برنامه Feedback با فعال کردن Help make V-Ray even better به V-Ray حتی با فشار دادن دکمه Advanced نصب ، فعال می شود.
Feedback Program Settings (تنظیمات بازخورد برنامه )
تنظیمات برنامه Feedback پس از نصب موتور رندر V-Ray در هر زمان با 3ds Max قابل تغییر است. از طریق پنجره می توان به آنها دسترسی داشت:
V-Ray Render Setup> Settings tab > About R-Ray Roll
با فشار دادن دکمه
Feedback program settings… V-Ray
راه اندازی می شود.
علاوه بر این ، data collection را می توان با متغیر محیط VRAY_SEND_FEEDBACK فعال یا غیرفعال کرد.
Color Management
در ادامه اطلاعاتی را در مورد گزینه (Color Management) مدیریت رنگ در برگه تنظیمات مشاهده میکنید.
مدیریت رنگ به شما امکان می دهد بین گردش کار sRGB و ACEScg جابجا شوید. ACEScg یک فضای کار رنگی خطی است که طیف وسیع تری از رنگ را نسبت به گستره خطی sRGB مشخص می کند. این طیف وسیعی از تغییر رنگ در پست را فراهم می کند زیرا دامنه آن نه تنها sRGB ، بلکه P3 ، Rec709 و Rec2020 را نیز در بر می گیرد.
در صورت بهبود استانداردهای نمایشگر در آینده ، بایگانی شده ها در ACEScg نیازی به بازسازی ندارد.
UI Path: ||Render Setup window|| > Settings tab > Color management rollout
Rendering RGB primaries
فضای رنگی را برای تصویر ارائه شده انتخاب می کند. حالت انتخاب شده به عنوان فراداده در vrimg ذخیره می شود.
فضای رنگی استفاده شده در رندر نحوه نمایش تصویر ارائه شده در VFB2 را هنگام تنظیم پیش فرض Display sRGB در VFB2 نشان می دهد.
sRGB
تصویر در فضای رنگی sRGB ارائه می شود. این فضای رنگی برای بیشتر نمایشگرها و نمایشگرهای رایانه است.
ACEScg
تصویر در فضای رنگی ACEScg ارائه می شود. این فضای رنگی امکان دامنه بیشتر تغییر رنگ در پست را فراهم می کند. این طیف رنگی گسترده تر از گستره خطی sRGB است و باید در یک exr شناور 16 بیتی رمزگذاری شود.
Auto RGB primaries for VRayBitmap textures
وقتی فعال باشد ، مقدماتی RGB را برای بافت VRayBitmap به طور خودکار تنظیم می کند.
Default Displacement
در ادامه اطلاعاتی را در مورد نحوه جابجایی پیش فرض در برگه تنظیمات ارائه می دهیم.
تنظیمات موجود در این پخش جابجایی اشیا with دارای مواد جابجایی را که فاقد اصلاح کننده VRay Displace mentMod هستند کنترل می کند.
UI Path: ||Render Setup window|| > Settings tab > Default displacement rollout
Override Max’s
در صورت فعال بودن ، موتور رندر V-Ray شی که دارای متریال جابجایی است را با استفاده از جابجایی میکرو مثلث داخلی خود ارائه می دهد. وقتی این گزینه خاموش باشد ، اشیا با جابجایی استاندارد 3ds Max ارائه می شوند.
Edge length(طول لبه)
– حداکثر طول لبه زیر مثلث پس از تقسیم.
این بر درجه تقسیم قبل از جابجایی تأثیر می گذارد ، که به نوبه خود بر کیفیت جابجایی تأثیر می گذارد.
هر مثلث مش اصلی به تعدادی از مثلث های فرعی تقسیم می شود. معنی این بخش بیشتر به معنای جزئیات بیشتر در جابجایی است، زمان رندر کندتر و استفاده بیشتر از حافظه . زیرشاخه های کمتر به معنای جزئیات کمتر ، رندر سریعتر و استفاده از حافظه کمتر است. واحدهای مورد استفاده برای این پارامتر به پارامتر وابستگی به View دارند.
حالت GPU که Cache Normals همیشه فعال است، کاهش Edge length یا افزایش Max subdivs به دستیابی دقیق تر نتایج مطابق با حالت CPU کمک می کند.
View-dependent
مشخص می کند که آیا طول لبه با پیکسل یا واحد های جهانی بیان می شود. وقتی این گزینه فعال باشد، مقدار Edge length حداکثر طول یک لبه زیر مثلث را در پیکسل تعیین می کند و مقدار 1.0 به این معنی است. که طولانی ترین لبه هر خرده مثلث هنگام نمایش روی صفحه، حدود یک پیکسل است. وقتی این گزینه غیرفعال باشد ، طول لبه حداکثر طول لبه زیر مثلث در واحدهای جهانی است.
Relative to bbox
هنگامی که فعال باشد ، ارتفاع جابجایی براساس جعبه اتصال اشیا است ، روشی که 3ds Max به طور پیش فرض جابجایی را انجام می دهد. وقتی این گزینه غیرفعال باشد ، ارتفاع جابجایی در واحدهای جهانی عمومی بیان می شود که در آن مناطق سفید در نقشه جابجایی مربوط به جابجایی 1 واحد عمومی است. برای افزایش یا کاهش مقدار جابجایی می توانید از پارامتر Amount استفاده کنید.
Amount
یک پارامتر مقیاس گذاری برای جابجایی پیش فرض. مقادیر بزرگتر از 1.0 ارتفاع جابجایی را افزایش می دهد ، در حالی که مقادیر کمتر از 1.0 آن را کاهش می دهد.
Tight bounds
هنگامی که V-Ray فعال باشد ، سعی می کند حجم دقیق مثلث های جابجا شده را از مش اصلی محاسبه کند.
که این امر به پیش نمونه سازی بافت جابجایی نیاز دارد. اگر تغییرات زیادی بین سیاه و سفید کامل وجود داشته باشد ، قبل از نمونه گیری زمان بیشتری لازم است ، اما اگر بافت دارای مناطق سیاه و سفید بزرگ باشد ، سریعتر است. اگر قبل از نمونه برداری خیلی طولانی شد ، این گزینه را غیرفعال کنید. وقتی این گزینه غیرفعال باشد ، V-Ray حجم بدترین حد را به خود اختصاص می دهد و بافت را نمونه نمی کند.
System
تنظیمات رندر ویری کلی برای عملیات مختلف رندر V-Ray را انجام می دهد.
پارامترهای ورود به سیستم پنجره پیام های موتور رندر V-Ray را کنترل می کنند.
به طوریکه در هنگام ارائه ، V-Ray اطلاعات مختلفی را در پرونده C می نویسد: \ VRayLog.txt. پنجره پیام برخی از این اطلاعات را نشان می دهد تا بتوانید بدون نیاز به باز کردن دستی آن پرونده ، آن را مشاهده کنید. هر پیام می تواند به یکی از چهار دسته تقسیم شود که به روشی متفاوت در پنجره پیام ها رنگ آمیزی می شوند. این دسته ها عبارتند از خطاها (رنگ قرمز) ، هشدارها (رنگ سبز) ، پیام های آموزنده (رنگ سفید) و اشکال زدایی (رنگ سیاه).
پارامترهای زیر در تنظیمات رندر ویری وقتی روی حالت پیش فرض رندر UI تنظیم می شوند ، از طریق System قابل مشاهده هستند.
Dynamic bucket splitting
– در صورت فعال بودن این گزینه در تنظیمات رندر ویری ، V-Ray به منظور استفاده از همه هسته های پردازنده ، به طور خودکار اندازه ناحیه رندر را کاهش می دهد.
ترتیب
Sequence
– ترتیب ارائه مناطق را تعیین می کند.در تنظیمات رندر ویری توجه داشته باشید که دنباله پیش فرض مثلث بهترین حالت است اگر از هندسه دینامیکی زیادی استفاده کنید (اشیا-دارای نقشه جابجایی ، اشیا V VRayProxy یا VRayFur) زیرا از طریق تصویر کاملاً سازگار حرکت می کند تا بتوان از هندسه ای که برای سطل های قبلی ایجاد شده استفاده کرد. برای سطلهای بعدی دنباله های دیگر تمایل دارند از یک انتهای تصویر به انتهای دیگر تصویر بپرند که با هندسه دینامیکی خوب نیست.
Post-effects rate
– فراوانی به روزرسانی های پس از جلوه ها ، مانند افشای اثرات لنز و لنزها ، در هنگام ارائه تدریجی ؛
تقریباً درصد محاسبات زمان در مقایسه با کل زمان ارائه مجاز است. Zero در هنگام ارائه تدریجی به روزرسانی ها را غیرفعال می کند مقادیر بزرگتر باعث می شود که اثر بیشتر به روز شود. مقدار 100 جلوه های ارسال را هرچه بیشتر ممکن به روز می کند. مقادیر بین 5 تا 10 معمولاً کافی است. Viewport IPR همیشه از نرخ بروزرسانی 100 استفاده می کند مگر اینکه مقدار روی 0 تنظیم شود. اگر مقدار 0 باشد ، رندر در Viewport IPR لغو نمی شود.
Autoswitch to effectsResult
در تنظیمات رندر ویری با فعال کردن این گزینه V-Ray Frame Buffer پس از انجام محاسبات اثرات post ، کانال EffectResult را به طور خودکار نمایش می دهد. در صورت غیرفعال شدن ، کانال رنگی RGB به جای آن نمایش داده می شود.
Dynamic memory limit
– حد کل RAM برای raycaster های پویا ، که هندسه دینامیکی مانند جابجایی و اشیا V VRayProxy را ذخیره می کنند. برای از بین بردن هر محدودیتی این گزینه را روی 0 قرار دهید ( موتور رندر V-Ray به اندازه مورد نیاز حافظه را می گیرد) حافظه حافظه بین رشته های مختلف ارائه به اشتراک گذاشته می شود. بنابراین ، اگر هندسه نیاز به تخلیه و بارگیری زیاد دارد ، رشته ها باید منتظر یکدیگر باشند و عملکرد رندر آسیب ببیند.
Intel Embree raycaster
Use Embree را فعال می کند (به طور پیش فرض روشن است).
آموزش مدل سازی پیشرفته تری دی مکس
هایپر مدلینگ با 44 جلسه آموزش کامل ترین پکیج آموزش مدلسازی است که مباحث مختلف مدلسازی و طراحی نما و داخلی و آشپزخانه، توضیح نحوه کامل کار با موتور رندر ویری و کرونا و همچنین انواع آبجکت های ملاسیک و مدرن و همچنین نماهای دیکانستراکشن را آموزش می دهد.
برای دیدن پیکج هایپر مدلینگ بر روی دکمه زیر کلیک کنید
Distributed Rendering Settings (تنظیمات رندر ویری)
Add server – به کاربر اجازه می دهد تا با وارد کردن آدرس IP یا نام شبکه ، یک سرور را به صورت دستی اضافه کند.
Edit server
به کاربر اجازه می دهد تا داده های مربوط به سرور رندر را تغییر دهد.
Remove server – این دکمه سرور (های) فعلی انتخاب شده را از لیست پاک می کند.
Resolve servers – این دکمه آدرس IP همه سرورها را برطرف می کند.
Restart servers on render end – فعال کردن این گزینه باعث می شود پس از اتمام ارائه رندر DR ، کپی 3ds Max موجود در اسلاوندهای رندر مجدداً راه اندازی شود. این ممکن است به ثبات بیشتر ارائه توزیع شده کمک کند.
Save servers in the scene
این گزینه باعث می شود V-Ray لیستی از سرورهای رندر را در صحنه 3ds Max ذخیره کند. این مورد مفید است اگر صحنه بعداً برای ارائه توزیع شده به Backburner ارسال شود. در این صورت ، به جای گرفتن لیست سرورهای DR از فایل vray_dr.cfg روی دستگاهی که سرور backburner در آن اجرا می شود ، لیست از صحنه 3ds Max گرفته می شود.
Max servers – به کاربر اجازه می دهد حداکثر تعداد سرورها را از لیست موجود در ارائه توزیع شده محدود کند. وقتی روی 0 تنظیم شود ، از همه سرورهای ذکر شده استفاده خواهد شد.
Use local host
هنگامی که فعال است ، ماشین سرویس گیرنده (دستگاهی که کاربر رندر DR را از آن آغاز می کند) نیز در محاسبات ارائه شرکت می کند. در صورت غیرفعال بودن ، سرویس گیرنده فقط فرایند DR را سازماندهی می کند ، کارهای رندر را به سرورهای رندر می فرستد و نتیجه نهایی را نمایش می دهد.
Render region/test resolution warning
در صورت فعال بودن ، اگر منطقه رندر یا گزینه وضوح تست قبل از ارسال کار به شبکه فعال باشد ، V-Ray هشدار نشان می دهد.
Transfer missing assets
به سرورها امکان می دهد دارایی های ارائه شده از دست رفته را از دستگاه مشتری به طور خودکار بارگیری کنند. این شامل بافت ها ، پرونده های پروکسی V-Ray ، پروفایل های IES ، حافظه پنهان محلول GI (نقشه تابش ، حافظه پنهان نور) ، صحنه های X-Ref و غیره است.
Use cached assets
این گزینه به سرورهای ارائه دهنده می گوید که دارایی های ارائه شده بارگیری شده را بین جلسات مختلف DR نگه دارند.
- اگر غیرفعال شود ،در تنظیمات رندر ویری هنگامی که سرور رندر در پایان رندر از سرویس گیرنده جدا شد ، دارایی های رندر به طور خودکار حذف می شوند.
- وقتی فعال شد ، دارایی ها در پوشه ای روی دیسک نگهداری می شوند. به طور پیش فرض ، vray_assets_cache واقع در پوشه موقت برای کاربری که تخم مرغ V-Ray DR را اجرا می کند ، نامگذاری شده است.
مکان حافظه پنهان دارایی را می توان با متغیر محیط VRAY_ASSETS_CACHE_PATH اصلاح کرد. دارایی های اصلاح شده معمولاً شناسایی و به سرورهای رندر منتقل می شوند حتی اگر ممکن است از قبل در حافظه نهان سرورهای رندر وجود داشته باشند.
Cache limit type
در تنظیمات رندر ویری به کاربر اجازه می دهد تا مشخص کند حافظه پنهان تحت چه شرایطی پاک می شود. مقادیر ممکن عبارتند از:
None – دارایی ها هرگز از حافظه پنهان ارائه دهنده خدمات حذف نمی شوند.
Age (hours)– دارایی ها برای مدت زمان مشخص شده نگهداری می شوند. در پایان رندر ، سرورهای رندر دارایی هایی را که قبل از محدودیت زمانی مشخص منتقل شده اند حذف می کنند.
Size (GB) – وقتی اندازه دارایی های یک سرور رندر از مقدار مشخص شده بیشتر شود ، دارایی هایی که اخیراً استفاده نشده اند به طور خودکار در پایان هر رندر حذف می شوند تا زمانی که اندازه پوشه از حد مجاز کمتر شود.
Cache limit value
مقدار خاص محدودیت برای حافظه نهان دارایی. بسته به مقدار Cache limit type این ساعت یا GB است.
تنظیمات ارائه توزیع شده در یک فایل متنی به نام vray_dr.cfg ذخیره می شود ، که در پوشه plugsfg 3ds Max قرار دارد (به طور معمول ، این در پوشه داده برنامه برنامه محلی برای کاربر فعلی ویندوز قرار دارد).
در تنظیمات رندر ویری اگر با مشکلی در نحوه ارائه توزیع شده روبرو شدید، به راهنمای عیب یابی توزیع رندر مراجعه کنید.
برای کمک به روند ارائه توزیع شده در حال انجام، می توانید سرورها را به سرعت اضافه کنید, اما توجه داشته باشید که ابتدا باید گزینه Distributed Rendering فعال شود. دسترسی به پنجره تنظیمات رندر توزیع شده V-Ray که در آن لیست سرورها قرار دارد,
و سپس در داخل پنجره Rendering در بخش ارائه VRayParameters موجود است.
ما در آموزش تنظیمات رندر ویری این نکته را نیز بیان کردیم که اگر گزینه Static geometry را در VRayDisplacementMod فعال کنید، می توانید از Embree برای تسریع در جابجایی 3D و سطوح تقسیم استفاده کنید.
(با این حال توجه داشته باشید که این گزینه می تواند حافظه مورد نیاز صحنه شما را به شدت افزایش دهد).
VRayFur در حال حاضر با Embree تسریع نمی شود ، اگرچه پشتیبانی از آن برنامه ریزی شده است.
تصاویر زیر با نمونه گیرنده تصویر Progressive ارائه شده و برای همان زمان اجرا شده اند. استفاده از Intel Embree به نمونه برداری اجازه داد تا تقریباً دو برابر تعداد پاس را محاسبه کند و در نتیجه تصویر صاف تری ایجاد کند.
توجه: راکاستر Embree سرعت خود را تا حدی از استفاده از اعداد شناور با دقت منفرد بدست می آورد ، در حالی که رایگستر V-Ray استاندارد از دقت دو برابر استفاده می کند. این دقت کمتری از Embree ممکن است در برخی صحنه ها با وسعت بسیار زیاد منجر به مصنوعات شود.
پارامترهای پیشرفته
در آموزش تنظیمات رندر ویری پارامترهای زیر وقتی به حالت Advanced Render UI تنظیم می شوند ، به لیست تنظیمات قابل مشاهده موجود از سیستم عرضه اضافه می شوند .
توالی سطل معکوس – ترتیب توالی منطقه را معکوس می کند.
قبلی (رندر) – مشخص می کند که هنگام شروع ارائه باید با تصویر قبلی در بافر فریم مجازی چه کاری انجام شود. توجه داشته باشید که این پارامتر تاثیری در نتیجه نهایی رندر ندارد. این به سادگی به عنوان یک روش مناسب برای تمایز بین بخش های قاب فعلی ارائه شده و قطعات باقی مانده از ارائه قبلی اجرا می شود. مقادیر ممکن عبارتند از:
Unchanged – تغییری ایجاد نشده است – بافر قاب مجازی ثابت باقی مانده است.
Cross – هر پیکسل دوم تصویر روی سیاه تنظیم می شود.
Fields – هر خط دیگر از تصویر روی سیاه تنظیم شده است.
Darken – رنگهای تصویر تیره می شوند. آبی – تصویر قبلی با رنگ آبی رنگ است. پاک کردن – قاب قبلی را برای VFB حذف می کند.
Default geometryStatic – تمام هندسه در ابتدای ارائه به یک ساختار شتاب ترکیب شده و تا انتهای قاب در آنجا باقی می ماند. راکاسترهای ساکن به هیچ وجه محدود نیستند و به اندازه لازم حافظه مصرف می کنند.
Dynamic – بسته به اینکه کدام قسمت از صحنه ارائه می شود ، هندسه در حال بارگیری و تخلیه است. کل حافظه گرفته شده توسط raycasters پویا توسط پارامتر محدودیت حافظه پویا قابل کنترل است .
Auto (خودکار) –
برخی از اشیا as به صورت هندسه ایستا و برخی دیگر به صورت پویا گردآوری می شوند. موتور رندر V-Ray بر اساس شمارش چهره برای یک شی و تعداد نمونه های آن در صحنه ، تصمیم می گیرد که از کدام نوع استفاده کند.
Use Embree for motion blur (از Embree برای حرکت تاری استفاده کنید) – استفاده از کتابخانه Embree برای اشیا-تاری شده حرکت را امکان پذیر می کند. این گزینه به طور پیش فرض روشن است ، اما توجه داشته باشید که Embree از چندین نمونه هندسه برای تاری حرکت پشتیبانی نمی کند. همچنین ، Embree for motion blur همیشه سریعتر از raycaster پیش بینی حرکات تاری-V نیست.
Max tree depth (حداکثر عمق درخت) –
حداکثر عمق درخت. مقادیر بزرگتر باعث می شود موتور رندر V-Ray حافظه بیشتری بگیرد ، اما سرعت ارائه سریعتر است – تا حدی مهم. مقادیر فراتر از آن نقطه حساس (که برای هر صحنه متفاوت است) سرعت را کم می کند. مقادیر کوچکتر برای این پارامتر باعث می شود درخت BSP حافظه کمتری داشته باشد ، اما ارائه کندتر است.
Use Embree for hair (از Embree برای مو استفاده کنید ) – استفاده از کتابخانه Embree برای مو را امکان پذیر می کند. کتابخانه Embree از منحنی های spline برای مدل سازی مو استفاده می کند (که در مدل V-Ray با مدل کلاسیک متفاوت است). کاربر ممکن است تفاوت های جزئی بین مدل موی Embree و مدل مو V-Ray را انتظار داشته باشد. اگر تارهای مو بزرگتر از یک پیکسل در تصویر نهایی باشند ، این تفاوت ها آشکارتر می شود.
Face/level coef(چهره / ضریب سطح) .
– حداکثر میزان مثلث موجود در گره برگ را کنترل می کند. اگر این مقدار کمتر باشد ، سرعت ارائه سریعتر است ، اما درخت BSP حافظه بیشتری را اشغال می کند – تا حدی مهم (که برای هر صحنه متفاوت است). مقادیر زیر آن نقطه حساس ، ارائه را کندتر می کند.
Conserve memory ( ذخیره حافظه)
Embree از روش جمع و جورتری برای ذخیره مثلث استفاده می کند ، که ممکن است کمی کندتر باشد اما میزان حافظه را کاهش می دهد.
Font (قلم) – به شما امکان می دهد برای متن در مهر فریم یک قلم و ویژگی های قلم را انتخاب کنید.
Full width (عرض کامل) – در صورت فعال بودن ، تمبر فریم تمام عرض تصویر را می گیرد ، در غیر این صورت تمبر فقط به اندازه متن گسترده است.
Justify (توجیه) – موقعیت تمبر را مشخص می کند:
Left – تمبر در سمت چپ تصویر قرار می گیرد.
right– در سمت راست تصویر قرار می گیرد.
Log window (پنجره ورود به سیستم در تنظیمات رندر ویری)
شرایط نشان دادن گزارش را تعیین می کند.
سطح Verbose – تعیین می کند چه نوع پیام هایی در پنجره نشان داده شوند:
1 – فقط پیام های خطا.
2 – پیام های خطا و هشدار دهنده.
3 – خطاها ، هشدارها ، و پیام های آموزنده.
4 – همه پیام ها.
Log file (پرونده ورود به سیستم)
محل و نام پرونده ورود به سیستم را تعیین می کند. پرونده ورود به سیستم پیش فرض ٪ TEMP٪ \ VRayLog.txt است
Check for missing files (بررسی پرونده های از دست رفته)
– هنگامی که V-Ray فعال باشد ، سعی می کند هر پرونده گمشده ای را در صحنه پیدا کند و در صورت وجود یک گفتگو ، لیست آنها را تنظیم می کند. پرونده های گمشده نیز در پرونده C: \ VRayLog.txt چاپ می شوند.
اگر این گزینه فعال باشد ، و شما صحنه را با رندر توزیع شده رندر کنید ، و اگر یک سرور رندر فایل های از دست رفته را شناسایی کند ، از ارائه صحنه خودداری می کند.
اگر گزینه فعال باشد ، و شما یک فایل .vrscene صادر کنید ، و اگر دارایی مفقود شده باشد ، Standalone از ارائه صحنه خودداری می کند.
Optimized atmospheric evaluation ( ارزیابی بهینه جوی)
به طور معمول در 3ds Max ، اتمسفر پس از سایه زدن سطح پشت آنها ارزیابی می شود. اگر جو بسیار متراکم و مات باشد ، این ممکن است غیرضروری باشد. روشن کردن این گزینه باعث می شود V-Ray ابتدا اثرات جوی را ارزیابی کرده و سطح پشت آنها را سایه بزند ، فقط در صورت شفافیت کافی جوی
در( Low thread priority ) پایین اولویت موضوع گزینه از UI در از V-Ray بعدی حذف خواهند شد. این گزینه همیشه در جلسات GUI فعال است و وقتی 3ds Max به عنوان سرور رندر استفاده می شود غیرفعال می شود.
Expert Parameters( پارامتر های ذخیره)
پارامترهای زیر وقتی روی حالت Expert Render UI تنظیم می شوند ، به لیست تنظیمات قابل مشاهده موجود از سیستم System اضافه می شوند .
Min leaf size – به طور معمول این مقدار روی 0.0 تنظیم می شود ، به این معنی که V-Ray هندسه صحنه را بدون توجه به اندازه صحنه تقسیم می کند. با تنظیم این مقدار به مقدار دیگر ، اگر اندازه گره زیر یک مقدار داده شده باشد ، می توانید تقسیم V-Ray را متوقف کنید.
Memory tracking
– ردیابی میزان استفاده از حافظه توسط V-Ray را برای دسته های مختلف اشیا like مانند بافت ، هندسه ، GI ، نمونه برداری از تصویر و غیره امکان پذیر می کند. فعال کردن این گزینه گزارش های html را با اطلاعات دقیق در مورد استفاده از حافظه ایجاد می کند. برای اطلاعات بیشتر ، فیلم V-Ray for 3ds Max Tracking را تماشا کنید .
Output directory (فهرست خروجی) – مکان را برای ذخیره گزارش های حافظه مشخص می کند. مکان پیش فرض ، دایرکتوری temp کاربر است.
Show latest stats (نمایش آخرین آمار) – آخرین گزارش ذخیره شده در مرورگر را باز می کند.
ShadeContext in camera space
V-Ray تمام محاسبات خود را در فضای جهان انجام می دهد. با این حال، برخی از پلاگین های 3ds Max (به ویژه جوی) کار رندر را در فضای دوربین مسلم می دانند. زیرا این همان کاری است که رندر پیش فرض اسکنال انجام می دهد. برای حفظ سازگاری با چنین افزونه هایی ، V-Ray با تبدیل نقاط مختلف و بردارهای منتقل شده به پلاگین های دیگر، در فضای دوربین کار را تقلید می کند. علاوه بر کاهش سرعت V-Ray با مجبور کردن آن برای تبدیل مقادیر مداوم، کار در فضای دوربین با تعدیل کننده های دوربین مانند اسکریپت دوربین فنی بهم ریخته است. به همین دلیل شما می توانید تقلید از فضای دوربین را خاموش کنید.
در یک فرصت استثنائی درآمد دلاری از مدلسازی را تجربه کنید. علاوه بر آموزش کسب درآمد دلاری ، به نرم افزار هایی مثل زیبراش، مارولوس دیزاینر، سابستنس پینتر، اسپیدتری و چندین نرم افزار دیگر مسلط شوید.
Tiled Textures Options
بررسی کلی
حافظه پنهان Tiled Textures اندازه حافظه پنهان را برای tiled EXR و کاشی های tiled TIFF کنترل می کند.
مسیر UI : || پنجره Render Setup || > برگه تنظیمات > راه اندازیTiled textures options
تنظیمات رندر ویری
مولفه ها
Cache size (MB)( اندازه حافظه پنهان (MB)) – اندازه حافظه پنهان تکسچر را برای پرونده های tiled OpenEXR و tiled TIFF بر حسب مگابایت تعیین می کند. تنظیم این مقدار روی 0 به این معنی است که V-Ray از تمام RAM موجود استفاده می کند.
Clear cache on render end – باعث می شود V-Ray حافظه پنهان بافت را پس از اتمام رندر پاک کند.
تنظیمات رندر ویری
Render Elements (رندر المنت)
در ادامه اطلاعاتی را در برگه Render Elements تنظیمات رندر ویری ارائه می دهد.
بررسی کلی
در صورت انتخاب V-Ray یا V-Ray GPU به عنوان Renderer ، تب Render Elements در پنجره Render Setup در دسترس است . عناصر Render روشی برای تجزیه رندرها به اجزای سازنده آنها مانند رنگ ، بازتاب ها ، سایه ها ، مات یا صیغلی بودن و … است تا توانایی تنظیم دقیق جنبه های تصویر در ترکیب بندی یا ویرایش تصویر را داشته باشد.
برای اطلاعات در مورد عناصر رندر موجود در V-Ray و نحوه تولید و استفاده از آنها ، به صفحه Render Elements مراجعه کنید.
مسیر رابط کاربر
|| پنجره Render Setup || > تب Render Elements را بزنید
در ویری یک تنظیم ثابت و مشخص برای همه صحنه ها وجود ندارد . و باید پارامترهای ویری به درستی درک و در صحنه استفاده کنید
با این حال اگر ناچار هستید و اطلاعات زیادی در مورد تنظیمات ویری ندارید، میتونید از این مقاله که به صورت ساده کلیه تنظیمات را برای رندر در اکثر صحنه ها پیشنهاد داده استفاده کنید. هر چند ممکنه در برخی صحنه ها نتایج متفاوت باشه. امیدوارم این آموزش ها برای شما عزیزان مفید واقع بشه و در صحنه هاتون به طور مناسب استفاده کنید
مقاله تنظیم رندر در ویری بصورت ساده و مرحله به مرحله
در مقاله فوق بصورت عکس کلیه سربرگ ها تنظیم و برای شما عزیزان مشخص شده
می دونستی با یادگیری تری دی مکس می تونی درآمد دلاری کسب کنی؟
اگر می خوایی اطلاعات بیشتری داشته باشی روی دکمه های زیر کلیک کنید
پکیج جامع ویری استار
یکبار برای همیشه پرونده ویری را ببندید.
با یکبار خرید این پکیج دسترسی کامل به تمام محتواهای آپدیت شده دارید.
مدرس این دوره استاد علی جهانی می باشند
مدرس اسبق کمپانی کیازگروپ(Chaos Group)
تنظیمات آماده رندر
کافیست این را در صحنه هایتان استفاده نمائید.
دانلود تنظیمات آماده ویری
اگر در ابتدا یادگیری 3ds max هستید و پروژه های سنگینی ندارید، میتوانید از یکسری تنظیمات ساده و آماده (البته تنظیمات آماده متناسب با پروژه خودتون) استفاده کنید
این تنظیمات در سه بخش طراحی نما، طراحی داخلی و جلوه های ویژه در دو سطح تست و حرفه ای در قالب دو فایل به شما در انجام راحت تر پروژه ها کمک میکند
دوست عزیز برای دانلود ابتدا عضو سایت شوید
ممنون از اینکه اینقدر چیز حاشیه ای و بی خود رو توضیح دادید که از چیزهای کاربردی و مهم طفره برید . واقعا جای تقدیر داره .
توضیحات به تناسب به افراد گذاشته میشه از حرفه ای تا مبتدی
عالی بود و مفید دستتون درد نکنه
ممنون اطلاعات کاملی بود فقط اگه امکانش هست یک تنظیم مشخص و ثابتی بفرمایید برای همه صحنه ها
یک تنظیم مشخص برای تنظیمات ویری وجود نداره هر صحنه در ویری میتونه تنظیمات مختلفی داشته باشه با توجه به شرایط و ساعت رندر در صحنه پیشنهاد میکنم ابتدا تنظیمات کامل یاد بگیرید و اگه عجله دارید برای یادگیری میتونید از موتور رندر کرونا استفاده کنید که تنظیمات ساده ای داره
ممنون از آموزش های فوق العادتون
خوشحالم براتون مفید بوده
[…] از آنکه در این سایت تمام مدل ها پریمیوم (رندر رئال با ویری و کرونا ) می باشند […]
[…] تنظیمات ویری 5 […]
[…] شما در بخش تنظیمات نور Vray IES می توانید رنگ مورد دلخواهتان و شدت نور را انتخاب […]
[…] افزایش سرعت رندر در تری دی مکس حتما آموزش تنظیمات ویری 5 را […]
[…] آموزش تنظیمات ویری 5 در تری دی مکس […]
[…] آموزش بهترین تنظیمات ویری […]
[…] بهترین پلاگین های جهان برای رندر تری دی مکس(3dsmax) […]
من عضو شدم هنوز تنظیمات برا دانلود نشونم نمیده
مروگرتون ممکنه نیاز به پاک کردن کش داشته باشه از مرورگر دیگه وارد بشید و تست کنید
تنظیمات آماده رندر
کافیست این را در صحنه هایتان استفاده نمائید.
کوووو پس
دوست عزیز پس از ثبت نام و ورود در در سایت از بخش پایین سایت تنظیمات نمای بیرونی ُداخلی و جلوه های ویژه به طور مستقل قرار داده شده که طبق آموزش سایت میتونید در ویری خودتون داشته باشید لطفا مقاله با دقت بخونید